Serviceavtal- hur fungerar det?
Med serviceavtal för fjärrvärme får du extra trygg och enkel hantering av ditt värmesystem. I serviceavtalet ingår servicebesök vartannat år där vi kontrollerar att allt fungerar som det ska.
Det är du som fastighetsägare som ansvarar för skötsel och underhåll av din fjärrvärmecentral. Är du privatkund och känner att du inte kan eller har tid att serva och underhålla din fjärrvärmecentral? Då kan du anlita oss genom att teckna ett så kallat serviceavtal. Vi har servat och underhållit värmeväxlare i många år så våra tekniker kan anläggningarna och vet vad som ska göras. Innan du kan teckna ett serviceavtal gör vi en besiktning av anläggningen och avtal kan bara tecknas för villor och småhus. Kontakta kundcenter på telefon 0155- 388 40 om du vill teckna ett servicavtal med oss. Du kan även göra en intresseanmälan här.
- ett servicebesök sker varannat år inför vintern där vi kontrollerar funktion och eventuella felaktigheter på värmeväxlaren
- vid fel byter vi ut skadade och trasiga delar till självkostnadspris.
- vid fel ringer du som kund till vårt kundcenter som kallar ut personal för åtgärd.
- vid akuta problem under icke kontorstid gäller vårt journummer.
- arbetstid och restid ingår i serviceavtalet.
Innan det är dags för oss att besöka dig så får du information via post om vilken dag vi kommer till dig.
Servicebesök pågår under oktober och november.
Sidan uppdaterad: