Publiceringsdatum:

Stadsnät - Plattformsbyte Open Universe

Under veckorna 44 - 48 genomför vår kommunikationsoperatör Open Universe plattformsbyte. Läs mer nedan

Vår kommunikationsoperatör Open Universe genomför ett plattformsbyte. Under veckorna 44 - 48 kommer fastigheter anslutna till Stadsnätet och Open Universe att flyttas över till GlobalConnects plattform. Har du en tjänst på bredband, telefoni och/eller TV från någon av leverantörerna i vårt nät så flyttas den automatiskt över, du behöver inte göra något. Du behåller ditt nuvarande avtal och din hastighet/TV-paket om din leverantör inte informerar dig om något annat.

Se när din adress flyttas
https://www.openuniverse.se/plattformsbyte-i-oxelo-energi-oxelosund-stadsnat/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. ser ni vilken dag flytten genomförs för din adress.

Avisering om driftstörning
Under dagen som arbetet med flytten pågår kan du uppleva kortare störningar och avbrott i dina tjänster. Om driftstörningen kvarstår, prova att starta om din utrustning.

Det gör du enklast genom att:
1. Dra ur strömkabeln ur din tjänstefördelare, TV-box och telefonidosa
2. Vänta 10 sekunder
3. Sätt därefter i strömkabeln igen

Om du fortfarande upplever problem med dina tjänster efter klockan 17.00 och efter att utrustningen startats om, felanmäl berörd tjänst till Open Universe migreringskundtjänst på telefonnummer 0771-443 900.

Denna webbplats använder cookies. Genom att fortsätta att surfa på denna webbplats samtycker du till vår användning av cookies. Ta reda på mer genom att läsa vår sekretesspolicy.

Läs mer