Publiceringsdatum:

Nytt fakturasystem renhållning

Från och med november får du en separat faktura för renhållning och kan behöva registrera ett nytt bankgironummer för inbetalning

För att bättre kunna möta framtida behov byter vi nu fakturasystem för verksamheten renhållning. Det innebär att din tidigare samlingsfaktura från Oxelö Energi nu kommer som två separata fakturor. En faktura för renhållning och en samlingsfaktura för VA, elnät och fjärrvärme.


Hur får jag som privatkund min faktura framöver?
I ett övergångsskede skickas fakturan för renhållning ut med olika tids-intervall. I november får du en faktura i förskott för kostnaden för november och december. I april 2022 får du en faktura i efterskott för kostnaderna för januari, februari och mars. Efter det får du din faktura för renhållningen var tredje månad, det vill säga i juli, därefter i oktober och så vidare.
Samlingsfakturan för VA, elnät och fjärrvärme får du månadsvis som tidigare.

Behöver jag göra något som privatkund?
Har du autogiro idag?
Då behöver du inte göra någonting. Renhållnings-fakturan betalas automatiskt med ditt tidigare
anmälda autogiro. Vill du inte ha kvar ditt autogiro behöver du kontakta Kundcenter telefon 0155-388 40.
Har du e-faktura idag? Då behöver du inte göra någonting.

Önskar du betala via e-faktura?
Sök upp Oxelö Energi Renhållning
som ny mottagare via din internetbank.

Får du din faktura med post eller e-post?
Då behöver du registrera ett nytt bankgironummer 5370-3799.

Hur påverkar det mig som företagskund?
Du får din faktura månadsvis som vanligt. Du behöver registrera ett nytt bankgiro, 5370-3799.

Har du frågor?
Kontakta Kundcenter på telefon 0155-388 40 eller via e-post oxeloenergi@oxelosund.se

Denna webbplats använder cookies. Genom att fortsätta att surfa på denna webbplats samtycker du till vår användning av cookies. Ta reda på mer genom att läsa vår sekretesspolicy.

Läs mer